Vær overbærende med min lidt åbenlyst overstadige begejstring. Jeg har lige fundet dette udmærkede og dedikerede forum, så nu har jeg oprettet mig herinde og vil dele min allerførste småbarnlige begejstring over at have skrevet slutseddel på en sprit ny bil.
Pt kører jeg i en Ford focus 1.6 Trend fra 2002. Den kører rigtigt godt, men min søde kone har problemer med højre skulder efter en arbejdsulykke. Og det giver hende lidt bøvl, når der skal skiftes gear.
Så vi har kigget på mange biler ud fra kriterierne:
1) Det skal være med automatisk gear.
2) Det skal være en dieselbil. Vi bor på landet og kører langt. Og med de benzinpriser i disse tider..... og så kører dieselbiler bare længere på literen.
Vi har i det sidste halve år kigget på MANGE biler. Men så snart der skal puttes diesel OG aut i bilen, samtidig med at jeg gerne vil have lidt trækkraft, så ender vi oppe i nogle prismæssige luftlag, der får mig til at snappe lidt efter vejret. dette til trod, så havde vi faktisk en Peugot 3008 meget inde i tankerne, omend jeg personligt følte den lidt klaustrofobisk indrettet.
En Kia Venga prøvede vi også. Fin bil. På vej ud af butikken passerede vi så den her Renault Megane Sports Tourer Expression 1.5 DCI FAP AUT. Kiggede lidt på den, der var proppet en PLUS pakke i og til en OK pris. Forhandleren var hurtig og 5 minutter efter trillede vi ud på en prøvetur.
Jeg var solgt efter 500 meter. Det her virker bare. 110 HK på en diesel giver et godt og meget mærkbart moment i bundtrækket. Og så er der lige det med ESP gearet. Jeg kan slet ikke få armene ned af begejstring.
Vi skal hente den nye Megane Sports Tourer den 23. januar. Der skal lige foretages en PAVA behandling og monteres aftagelig jydekrog (som sagt, vi bor på landet og så er man afhængig af trailer).
Jeg glææææææææder mig. Det bliver min første sprit nye bil. Jeg er 44 år og har ellers altid nægtet at give mere end 70.000 for en bil. Men nu skal det altså være.

Forum