Hej.
Har idag været ude for noget meget besynderligt med min Laguna II fra 02. Startede den efter en køretur på ca. 30 min og en pause på 20 min. Straks går motoren op på ca 3800-4000 omdr. og bliver der. Jeg stopper den og prøver igen, samme resultat. Jeg beslutter mig for at køre alligevel (skal jo hjem igen), og efterfølgende ligger den på ca 2000 omdr. ved lyskryds og maks 3100 omdr. Ingen respons på speederen og lampen for elektronisk fejl lyser (ikke motorlampe). Jeg kører de ca. 10 km hjem kun ved brug af kobling og bremse (ren morfar pga nada acceleration), og da jeg kommer hjem sætter jeg lige min bærbare tester på... Ingen fejl på motorstyring. WTF?? Efter at have rodet rundt i ca 10-15 min prøver jeg at starte den, samme resultat med ca 2000 omdr. Jeg stopper og prøver igen, og nu er fejlen væk??? Normal omdr. og respons på speeder igen. Bliver spændende at komme på arbejde imorgen og sætte firmatesteren på dyret (krydser fingre for at den kører normalt imorgen)..
Nogen der har et umiddelbart bud på, hvad der kan være (eller har været) galt?? Har en formodning eller 2 men holder dem lige for mig selv, til firmatesteren har været på.
// Michael

Forum