Renault Klubben

• Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen
Forside Forum
Side 1 af 2

vedr. temperatur måler

af flemstar
Halløj venner :O)

har lige haft lagunaen på værkstedet og få skiftet tandrem og i den forbindelse har de haft batteriet pillet fra og nu efter jeg har fået den så er temperatur måleren da helt tosset skrev feks. idag at der er -14 grader udenfor og det er måske lige i overkanten, er der nogen der evt. kan fortælle hvad dette problem kunne være :| håber jeg da...

og på forhånd tak :)

Re: vedr. temperatur måler

af |sAs|
På min viste temperatur sensoren meget forkert, for til sidst at stoppe.
Den kom dog tilbage da jeg sætte en ny stelforbindelse fra gearkasse til karossen.
Så evt tag et startkabel og sæt fra minus på batteri til gearkasse/ motor.

af flemstar
jamen det vil jeg da lige prøve ;)

af flemstar
det hjalp desværre ikke noget øv bøv :(
så hvis der er andre forslag hører jeg dem gerne :)

af Scenicman
Hvis polariteten vendes på en PT100 føler, hvilket det sikkert er, giver det fejlvisninger, måske kan det være det der er sket.... :idea: :idea: :idea:

af |sAs|
Eller at den bare er død. Det er samme model på de fleste, så en tur til huggeren evt.

af flemstar
Scenicman skrev:Hvis polariteten vendes på en PT100 føler, hvilket det sikkert er, giver det fejlvisninger, måske kan det være det der er sket.... :idea: :idea: :idea:

hvordan tjekker jeg det helt præcis :oops:

det nager mig bare at den ikke fejlede noget da den blev indleveret på værkstedet og den så ikke virker korrekt når man får den igen, har selfølgelig konfronteret værkstedet med det men de mener ikke de kan have rørt ved det.. men kan de det ???? ved jo de har haft strømmen fra bilen da jeg var nødt til at instille ur, radio osv da jeg fik bilen igen :(

af hooverphonique
Scenicman skrev:Hvis polariteten vendes på en PT100 føler, hvilket det sikkert er, giver det fejlvisninger, måske kan det være det der er sket.... :idea: :idea: :idea:

en PT100 føler er bare en temperaturafhængig modstand, så hvordan skulle det gøre en forskel at vende den forkert?

der kan ske fejl, hvis man anvender en føler med flere end 2 terminaler og forbinder dem forkert, men sådan en i en bil behøver ikke ret lange ledninger, og derfor burde man kunne nøjes med 2 terminaler/ledninger..

af Scenicman
hooverphonique skrev:

en PT100 føler er bare en temperaturafhængig modstand, så hvordan skulle det gøre en forskel at vende den forkert?

der kan ske fejl, hvis man anvender en føler med flere end 2 terminaler og forbinder dem forkert, men sådan en i en bil behøver ikke ret lange ledninger, og derfor burde man kunne nøjes med 2 terminaler/ledninger..

Jeg har et Fluke instrument som måler temperatur med en PT 100 føler MED kun 2 ledninger, som kan vendes, OG HVIS ikke den er vendt rigtig viser den -grader selv ved + grader....Derfor tror jeg at det måske kan være problemet. Føleren sider typisk i højre spejl og måske kan man komme til at have vendt stikket forkert hvis det har været afmonteret... Det var bare en idé.

af hooverphonique
er du sikker på, det fluke-termometer ikke benytter et termopar som føler?? ;-)

Banner