Renault Klubben

• Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen
Forside Forum
Side 1 af 1

Værksteds Håndbog

af tuxitheone
Hej allesammen!!

Ja så er min nærlys pære sprunget... denne skal jeg have skiftet med efter hvad jeg lige har kunne finde ud af er det noget "SKOD" at gå igang med...
så nu er jeg på jagt efter en Værksteds Håndbog så jeg kan læse mig frem til hvordan dette bla. gøres...
er der en der ved hvor denne kan fremskaffes ?

Renault clio 1,2 16V 2010
har søgt lidt på google og er ikke rigtig nået frem til noget der kunne bruges... :-(

er også meget intrasseret i tolerancedata på min lille bil men heller ikke dette har jeg fundet på google, hvis man på en eller anden måde også kan finde dette ville det være fedt..

på forhånd tak!!!
Thomas

Re: Værksteds Håndbog

af BBB
Har du ikke fået en instruktionsbog med da du købte bilen, der burde stå hvordan man skifter en forlygtepærer. ;)
Men prøv og åbne motorrummet og se bag på lygten, om der ikke er et dæksel der kan skrues af, så er pæren der inde.
Men mindre den clio er lavet på samme måde som megane II, der skal man ind igennem en låge i hjulkassen :roll: og det er ikke særligt besværligt.
Hvad skal du bruge fra tolerance data, der står ikke noget om pære skift? :idea:

af tuxitheone
Jo der står i bogen at jeg skal køre på værksted for at få den skiftet og det gider jeg sq ikke
De data skal jeg beuge da jeg selv er uddannet mekaniker men har ikke arbejdet med det inden for de sidste 7år men vil gerne selv....

af BBB
OK, sig til når du skal bruge data, jeg kan skaffe dig billeder af mange af tolerance data ;)

af almedin
tuxitheone skrev:Jo der står i bogen at jeg skal køre på værksted for at få den skiftet og det gider jeg sq ikke
De data skal jeg beuge da jeg selv er uddannet mekaniker men har ikke arbejdet med det inden for de sidste 7år men vil gerne selv....

Pæren kan du sagtens skifte selv ud (hvis dine hænder ikke er af XL eller XXL størrelse). Den venstre er sværere at skifte, da der ikke er meget plads pga. batteri.

af tuxitheone
Hmm super med data... Men lidt noget skod med plads pga hånd størrelse. Har prøvet at kigge nogle gange men kan ikke rigtigt finde ud hvordan de skal tages ud, det er jo ikke som i de gode gamle dage hvor der bare var en lille klips der skulle tages af og vubti så havde man pæren i hånden. Så hvis der er en eller anden der enten kan finde et billede eller en beskrivelse på hvordan de skal demonteres ville det være til megetstor hjælp...

af BBB
De har nok ikke ændret meget på pærer clipsen de sidste 7 år, men sikkert på pladsen, så for en tidligere mekanikker skulle det ikke være et problem. Det skulle være en H7 pære i nærlyset. ;)

af tuxitheone
Det er nok det med pladsen, og at jeg ikke kan se noget nede i det mega lille motorrum. Men hvad de pære skal skiftet på den ene eller den anden måde. Tror jeg køre bilen ind i lager hallen på arbejde i løbet af næste uge gider sq ikke at stå uden for i dette vejer også tager jeg et nærmere kig på hvordan det hele sidder sammen.. :D
Vender lige tilbage når jeg har fået skiftet dem så kan det jo være jeg har fundet ud af noget som andre kan bruge til noget..

af tuxitheone
Sådan nu er de blevet skiftet, lånte lige et "snake"cam på arbejde så kunne jeg se hvad det var, også tog det ikke mere end 2min også var der lys på igen

Banner