Renault Klubben

• Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen
Forside Forum
Side 1 af 1

Scenic blæser modstand

af filelars
Hej til jer, ved nogen hvor blæsermodstanden sidder på en Scenic 2002 1,6 med A/C ?

Den gamle er brændt af, kendt problem på modellen i følge Renault, har haft hanskerum, instrumenter ude osv. men har ikke fundet den.
http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?p=584274

Har set på udenlanske site, at nogle af modellerne der skal instrument bordet ud, da den sidder oven på varmekassen.

Hilsen
Filelars

Re: Scenic blæser modstand

af Cliokongen
En 2002'er er det en Scenic II?

af filelars
Ja det er en Scenic II

Hilsen
Filelars

af KASO
????

Er det ikke en Scénic I Phase II/III?

Scénic II kom svjh. da først i 2003 - og var vist først her i landet fra 2004.....

af filelars
Hej I eller II ved det ikke, modstanden blev bestilt hos Renault på Reg. nr. på reg attest står der 2002

Og hos Renault i Albertslund kan man ikke få andet svar end kom med bilen, hmmmm.

Hilsen
Filelars

af kometen
Blæser modstanden sidder helt inde bag instrumentpanelet og er meget vanskelig at komme ind til.
Det er måske nemmere at du laver en alternativ montering bag hastighedsomskifteren.

Hvis det f.eks er trin 1 og 2 der er brændt af så:

Sæt trin 1 modstanden mellem den ledning som går til stel i omskifteren på trin 1 (grå) og den ledning som går til stel på trin 4 (Violet).
Sæt trin 2 modstanden mellem den ledning der går til stel i omskifteren på trin 2 (orange) og samme.
Modstanden bliver jo varm når den bruges. Så anbring den et sted hvor den bliver afkølet og ikke kan skade noget.

Farverne jeg angiver er dem som er i min Scenic. Jeg ved ikke om de er det samme i din.

Brug af ovenstående forslag er selvfølgeligt helt på dit eget ansvar.

mvh
Poul

Banner