Renault Klubben

• Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen
Forside Forum
Side 1 af 1

Tarox vs EBC: erfaringer?

af Ulrik
Hej

Jeg er på udgik efter bedre bremser (skiver og klodser) end standard, og derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer angående mærkerne Tarox og EBC.

(Jeg tænker på G88, Sport Japen, Ultimax, GreenStuff osv.)

Hvad siger I ? :D

Re: Tarox vs EBC: erfaringer?

af Fedtugle
Jeg har ingen erfaring med de mærker du nævner, men kan til enhver tid anbefale orginale Renault bremseskiver uden tivoligøgl som riller og huller + Carbone lorraine RC6 bremseklodser, de tager ved uanset temperatur:)
Ellers har Ferodo ds2500 mange tilhængere.

af Cliokongen
+1 til Fedtugle...

Jeg har tidligere kørt med EBC og det holder ikke distancen.
Har været ude for skiver der udvikler revner og klodserne tager ikke ved.
De holder i hvrtfald ikke til banekørsel.

Tarox skulle efter sigende være udemærkede.
Men vil mene at det vigtigste er helt klart klodserne.
Såfremt det er til normal kørsel til frisk kørsel er Renault klodserne mere end rigtig dode.
DS2500 er ganske fine til frisk kørsel og derover..... (dem bliver du ikke skuffede over og de fås i std. størrelser)

Jeg anvender selv Brembo Max skiver (jo de har disko riller) i std. størrelse.
De er super fine til anvendelse sammen med mine 4 stemlede Willwood kalibre hvori jeg anvender Performance Friction PF97.
De æder skiverne, bremser fra kold til meget varm, hyler som besatte ved pattebarnsbremsning, og afgiver en masse støv som æder lakken på fælgene. Til gængæld kan jeg ikke klage over bremseeffekten som er det vigtigste parameter for mig til den anvendelse jeg søger.

af Ulrik
Hej

Tak for svarene.

Jeg har selv læst rund omkring, at EBC bremseskiver ikke skulle være gode. Men jeg har ingen erfaring med produkterne.

Det er ikke egentlig ikke til min egen bil, men til min brors Ford Focus II. Vi har lige været i Østrig og køre i bjergene, og bilens diesel motor løber meget hurtigt op i fart, når man motor bremser. Så derfor er det nødvendigt at bruge bremserne en del, hvorved de blev pænt varme. Da de alligevel er "slidt", er min bror interesseret i hvad man kan købe af bedre bremser end standard. Derved har jeg fundet frem til Tarox og EBC (EBC, som jeg har læst om tidligere).

PS. Ferodo DS2500 laves desværre ikke til min brors Focus II :( Jeg har undersøgt det!

af Cliokongen
Hvad med Mintex 1144 klodser...?

af hooverphonique
Ulrik skrev:PS. Ferodo DS2500 laves desværre ikke til min brors Focus II :( Jeg har undersøgt det!

sig til din bror, han skal købe en ordentlig bil ;)

af Ulrik
Cliokongen skrev:Hvad med Mintex 1144 klodser...?

Tak for forslaget. Desværre ser det ud til, at de ikke laves til Focus II. Jeg kan i hvert fald ikke finde dem til den bil.

af Ulrik
hooverphonique skrev:sig til din bror, han skal købe en ordentlig bil ;)

Ha ha ha ha! :D Det har jeg sagt, men han hørte ikke efter ;)