Renault Klubben

• Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen
Forside Forum
Side 1 af 2

Ny bagbro til Laguna I

af Frank
Jeg har en Laguna I Stationcar V624V fra 1998 som trænger til en "ny" bagbro. Da det ikke er lige til at finde en renoveret, har jeg kig på en donorbil fra Tyskland, men det er en 2,0 RXE fra 1997!

Er der nogen her på forum, der ved, om den kan sidde på min?

Og er der nogen, der eventuelt kunne bruge nogle andre stumper fra en donorbil, hvis det bliver aktuelt - jeg skal selv bruge læderstuen...., men bilen jeg har kig på har gået 187.000 km. og er metalsort med klima.

Mvh. Frank

Re: Ny bagbro til Laguna I

af Den Mobile Pladesmed
Hej Frank

jeg har en RXE til salg her på siden. var det noget ? jeg kan finde ud af om bagbroen passer over på, da min mek. er renault mekaniker.

Giv lige lyd hvis du er interresseret.

gerne på jm@denmobilepladesmed.dk

mvh

Milton

af Sperik
Det tror jeg altså ikke den gør - det er 2 helt forskellige biler !
Jeg mener heller ikke bagbroen matcher fra en 24V 5 dørs til en 24V stc.

Er bagbroen rustet væk, eller er det bare bøsningerne ?

af Frank
Bagbroen har "sat sig", så det er ligesom om, den er blevet sænket 5-10 cm.

Den er ikke specielt rusten, men bøsningerne ved jeg ikke meget om...

Er der nogen, der ved hvor, jeg kan få renoveret bagbroen og om det kan betale sig - frem for at få fat i en ny renoveret evt. fra Sverige?

Gode ideer modtages gerne.

Til Den Mobile Pladesmed: Det er måske en mulighed, hvis bagbroen er ok og passer på min!

Mvh. Frank

af Sperik
Frank skrev:Bagbroen har "sat sig", så det er ligesom om, den er blevet sænket 5-10 cm.

Den er ikke specielt rusten, men bøsningerne ved jeg ikke meget om...

Er der nogen, der ved hvor, jeg kan få renoveret bagbroen og om det kan betale sig - frem for at få fat i en ny renoveret evt. fra Sverige?

Gode ideer modtages gerne.

Til Den Mobile Pladesmed: Det er måske en mulighed, hvis bagbroen er ok og passer på min!

Mvh. Frank

Mon ikke det er en af torsionsstængerne der er knækket ? (Edit: kan ikke helt huske om der osse er torsionsstænger på en stc. ???)
Det lyder underligt, at den sætter sig 5-10cm pga. en def. bagbro...
Har du været til syn med den, og fået bagbroen kasseret dér ?

Måske har du en ven/bekendt, som kan checke modellen på en lift ?

Der er jo ikke meget sport i at skifte bagbro, hvis den ikke fejler noget alligevel !

af Frank
Bilen er nysynet med bagbroen, som den er...

Ja, jeg tror også, der er knækket en eller to torsionsstænger (er der 4?).

Jeg hører, at det ikke bare er lige til med bøsninger mm. og Renault i Glostrup ville ikke ta' opgaven, men kunne sælge mig en ny bagbro inkl. montering for kr. 27.700 - dog inkl. moms ;-)

Måske er der nogen, der kender til et værksted eller én anden, der kan påtage sig opgaven?

Mvh. Frank

af Sperik
Jeg tror liiige vi sover lidt på det, og venter på svar fra nogle af eksperterne imorgen.
Hvis der er torsionsstænger i modellen, så er der 2 i den bagerste halvdel af bilen...

Og ja, find dig et andet sted med humane priser på dén rep. :shock:

af Cliokongen
Ved ikke om der er stænger på en Laguna I - men ved med sikkerhed at skift af bøsningerne er en L**** opgave.
Vil også sige find en anden mekker/værksted.
Kim i Helsingør er et godt bud.

Michael

af CoooL
det er ikke helt sjovt at gøre, men det kan SAGTENS lade sig gøre!! ;) gjorde det på min egen.. :)

af Frank
Da min Laguna også har niveauregulering bag på, viser det sig, at det er helt umuligt at finde en "ny", hvorfor jeg skifter bagbroen til én uden niveauregulering - så jeg også kan nøjes med almindelige dæmpere (dæmpere med niveauregulering er udgået af produktion fra Renault og der er ikke andre, der laver dem!!).

Mvh. Frank

Banner