Renault Klubben

• Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen
Forside Forum
Side 1 af 1

Niveauregulering Laguna 1

af Frank
Jeg er den "heldige" ejer af en Laguna I Stationcar V624V fra 1998 som bla. trænger til en "ny" bagbro.

I den forbindelse ville jeg skifte de bagerste dæmpere, men til min store overraskelse, kan disse ikke skaffes - hverken fra Renault eller andre...

Dæmperne er med automatisk niveauregulering og er udgået af produktion :-(

Er der nogen, der har et forslag evt. til renovering af de gamle dæmpere - hvis det er muligt? Eller måske en ide til hvor "nye" kan findes?

Alle gode ideer modtages!

Mvh. Frank

Re: Niveauregulering Laguna 1

af KASO
Kan du bruge "almindelige" dæmpere istedet - f.eks. http://www.thansen.dk/product.asp?c=420 ... 1558654827 ?

af Cliokongen
Hvad med en hugger i Tyskland eller Sverige.
Der kørte en del flere V6'ere der end i DK.

Michael

af Fedtugle
Hvis du kan undvære højde reguleringen vil jeg da anbefale at skrotte det system. Men du kan vist ikke bare sætte alm. støddæmpere på, du skal have en komplet bagbro fra eksempelvis en 1.8 16v model fra en hugger(incl. dæmpere). Og så sparer du de 10000 kr når pumpen til reguleringen står af:)

af Frank
Ideen med en bagbro og dæmpere fra en uden niveauregulering, er måske den bedste mulighed...

I Tyskland er det jo muligt at få en 1,8 eller 2 liters med alt udstyr til under 1.000€.

Er der nogen, der har en ide om, hvordan det vil blive opfattet ved syn, eller er det ikke noget "man" bemærker?

Mvh. Frank

af Cliokongen
Den gængse synsmand aner hat!
Og generelt slet intet om Renault..........

af Frank
Tak for de gode råd, løsningen bliver nok en anden bagbro med almindelige dæmpere.

Mvh. Frank

af Frank
Opfølgning: Skiftet til renoveret bagbro og monteret alm. dæmpere, så nu fungerer alt, som det skal....

Mvh. Frank

af Fedtugle
Tillykke med det:)

Desuden tak for tilbagemeldingen, dem kommer der generelt ikke mange af. Det er jo rart at vide hvad løsningen blev.

Banner