Renault Klubben

• Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen
Forside Forum
Side 1 af 1

Vand i døren....

af TBR
Hej
Jeg har prøvet at søge lidt efter et svar, men fandt det ikke..... Derfor et nyt indlæg.

I passagersiden af min Megane II stationcar (2007) er der vand i dørlommen når det regner meget. Meget vand !!
Jeg har en mistanke om at vandet ikke kan komme ud af døren, for der er ikke noget der drypper fra loft eller dørkarm.
Den er rimelig tæt, for det løber ikke ud igen.

Spørgsmålet er derfor: Hvor kommer vandet ud af døren normalt ? Er der et dræn hul, som måske kan være stoppet ?
Jeg er ikke bilekspert, så et evt. foto er halt OK.

Thomas

Re: Vand i døren....

af hooverphonique
måske det løber ned ved rudelisten og så ud i dørlommen via nogle skruehuller???

af Fedtugle
Det er et kendt problem på Megane II desværre.. I de fleste tilfælde kommer det ind ved højtaleren eller plastiksvejsningen på indersiden af dørbeklædningen.

af Black dwarf
Jeg har haft samme problem på min, det er åbenbart meningen vandet skal løbe igennem indersiden af døren og ud, det gør det på undersiden af døren igennem 2 eller 3 huller oppe i gummilisten, nogen gange hjælper det at køre med en finger langs listen, og prøve at løsne den lidt, det er den der blokerer for hullerne, jeg har ikke rigtig haft problemet siden jeg gav listen en ordentlig gang silicone :-)

af Bruno Bertelsen
det er rigtigt det er et kendt problem, men da bilen er så ny burde det være udbedret!!!

Vandet kommer ind ved dørhøjtaleren. der sidder 2 små huller i plastikdelen af højtaleren, som skal tætnes med silicone el. lign.

Bruno

af TBR
Tak for svar...

@Bruno Ny eller ej så er vandet der desværre... Skal jeg ha' hele plastbeklædningen af for at tætne de huller du nævner ?

Banner