Hejsa, jeg har lige købt en CLIO III 1.5 Dci Sports Tourer hos Ejner Hessel i Aalborg. Jeg bestilte den med en SONY BT3800 + ratstyring som de reklamerer med i Renault tilbehørskatalog. Det viser sig at det ikke virker, Reanult har bekræftet dette. Nogen der kender en radio + boks til rat/displaystyring der virker, det skal være high end med Blutooth, CD, IPOD control og alt hvad man nu kan forlange af en 1U headunit nu om dage. Den originale er pinlig
Både ratstyring og display er understøttet men min Alpine understøtter ikke displaydelen men det gør de modeller du kan købe idag, savner den dog ikke, og i de 6 år den sad i min clio II har jeg aldrig tænkt over at det relativt dårlige display i instrumentbordet ikke var tændt.
Vil tro modulet er det samme da Grand Modus deler teknik med Clio III, det var plug´n play og rimeligt enkelt selv at installere. Også selvom jeg skulle bruge speedo-signal til navi-computeren....da det hele er samlet i iso-stikket.
Kan anbefale en model fra Alpine, det er efter min mening et af de bedste på markedet. Har tidligere haft bla. Sony og de havde det med at gå i stykker i knapper og lukkemekanismen.
Mht. til Alpine kan du gå ind på deres hjemmeside og se en liste over interfacemoduler til netop din model i tilfælde af at der er kommet en ændring...... http://www.alpine.dk/hjaelp/application-charts.html