Renault Klubben

• Øg font størrlesen
  • Standard font størrelse
  • Mindsk font størrelsen
Forside Forum
Side 1 af 1

Økotuning?

af MNT
Hej

Je overvejer økotuning af min Megane 1,6 16V fra 2000.
Det burde kunne give 16 heste mere (110-126) og mere respons fra den første del af speederen, og så burde man kunne køre lidt længere på litteren, hvad er jeres erfaringer??
Det koster ca. 5000.-
Er det pengene værd?

Re: Økotuning?

af almedin
Nej.

af KASO
MNT skrev:Hej

Je overvejer økotuning af min Megane 1,6 16V fra 2000.
Det burde kunne give 16 heste mere (110-126) og mere respons fra den første del af speederen, og så burde man kunne køre lidt længere på litteren, hvad er jeres erfaringer??
Det koster ca. 5000.-
Er det pengene værd?

Hvis intet andet er ændret, så giver en "økotuning", "chiptuning" etc. reelt intet på en alm. sugemotor som din. På turbomotorer er der mulighed for at hente ekstra hk, men det er ikke aktuelt her.

Det vil være spild af penge. Den bedste "økotuning" du kan give din bil, vil være en lettere højrefod eller en stram fjeder under speederen ;)

af Sperik
Som de andre ganske rigtigt skriver, så får du ikke bedre økonomi/flere heste uden at ændre på selve hardwaren.
Man kan hente nogle få heste på en sugemotor ved at skifte luftfilter, udst. og hælde 99 oktan på, men det bliver det jo ikke mere økonomisk af...
5000,- synes jeg iøvrigt osse lyder dyrt - jeg gav det halve for min.
Hvis du vil spare, så tank udenfor listepris og kør med let fod i lave o/min :mrgreen:
Foden er afgørende - min kan køre fra 3,3 :evil: - 13 :D km/l ...

Erik

af Bruno Bertelsen
Jeg fik et ok resultat med min megane 1.6 16v 2001. bilen har std. 107 Hk, min havde 103 da den blev rullet første gang. Efter optimeringen fik den 108 Hk, men det var selve køreoplevelsen jeg syntes der var pengene værd "2500". Bilen satte ud og hakkede en del i dellastområdet og det forsvandt fuldstændigt samtidig med at den blev bedre til at trække trailer.

Bruno

Banner